4 Nisan 2012 Çarşamba

ŞİİR SEVER MİSİNİZ? (2)

Şiir benim hayatımda, benim için hep varolmuş, varolan, varolacak bir olgu. Hüzünlü şarkılar söylerdim sesim güzel olsaydı, ama değil. Ben de şiirler okurum ruh halime göre:

Sevdiğim,
Senden ayrı durmak
Gene de işin en iyisi.
Sen yanımdayken, tek şeyindir gördüğüm
Yalnızca yüzün.
Her şeyinden yalnızca biri.
Ama sen gidince, bütün öbür güzelliklerin
Gözlerimin önünde.

Bhartrihari (Hindistan)
 
Eski Zaman Aşığı

Ben eski zaman aşığıyım.
Sevda çeker, düşünür, ağlarım.
Bazen tilki kadar kurnaz, bazen akılsız,
Bazen çocuk gibiyim, bacak kadarım.
Herkes aşık olur, sevdalanır.
Bir yolu var gönül çekmenin de…
Benimki sevda değil, ateşten gömlek.
Bir kar düşş ışıl ışıl yanar içimde.
Ama ben eski zaman aşığıyım.
Sevmek kadar katlanmak da gelir elimden.
Gece hayalimde, gündüz fikrimde
Ela gözlü o yar çıkmaz gönlümden.

Oktay Rıfat

POETİKA

Hiç
Seninki gibi güzel olmayı denemedim.

Hiç
Seninki gibi çok olmayı denemedim.

Hiç uzun olmayı
Her olmayı
Hep olmayı
Denemedim.

Yalnız yalın olmayı
Seninle olmayı
Yalnız olmayı
Ama olmayı
şündüm.

Ama deneme yapmayı
Denemeyi
Denemedim.
Denemedim. 

Özdemir Asaf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder