4 Mart 2012 Pazar

SENİ BEKLERKEN


Seni beklerken, mevsimler birikti. Yılbaşılar, bayramlar kutladık. Telaşlı değildim. Hayret, hayatımda ilk defa. Bedbin de değildim. Sadece zaman zaman bitse de gitsem dedim. Elim kalemlere çok uzanmadı. Çok çok birikmedi şiirler. Hep aynı şeyleri yazacaktım yoksa: YOKSUN YOKSUN YOKSUN VE GELMİYORSUN.

Hep ümidimi kestim, hep ümidimi canlandırdım. Hafiften duyulan bir şarkı gibi, günlük yaşantımın içindeydin. Beynimde bir fon müziğiydin. Hiç susmadın.

Seni beklerken, arkadaşlarla okey oynadık. Ben hep yenildim. Ben, bu yaşam oyununda hep yenildim. Hiç zaferin, müjdenin tadını bilmiyorum desem yeridir.

Pazartesi…
Pazartesi…
Pazartesi…
Ne kolay ve ne çabuk geçiyordu günler. Öyleyken, geleceğin gün bir türlü gelmiyordu. Dua da edemez olmuştum. Gökler suskundu, açılan ellerime.

Seni beklerken evimin önündeki kavak iyice uzadı. Bebekler büyüdü. Yediveren gülleri çiçek açtı. Sayfalara yazılar yazdım. Boş ve temizlik çağrıştıran sayfalara... Aldım başımı kırlara gittim, topraktaki böcekleri ve karıncaları seyrettim. Huzuru, güneşi iliklerimde duydum.

Seni beklerken bakkallara gittim, ekmek ve su almak için. Alışverişler yaptım, güzel bir pantolon ve etek. Her ay saçlarımı boyadım, kendi rengine. Malum beyazlar… Şarkıda dediği gibi “Yokluğunda çok kitap okudum.” Çok film seyrettim. Tanrı’yı anlamaya çalıştım ve insanları… Evimin önündeki kavağı kestiler. Kuş sesleriyle uyanamadım. Arkadaşlarıma küstüm. Bir dolap aldım, kitaplarımı ve kasetlerimi yerleştirdim özenli. Kendime yemekler pişirdim, geldiğinde sana pişireceğim yemekleri hayal ederek. 

Seni beklerken, yaşlandım. Herkes ömrümü yalnız geçireceğimden endişeleniyordu. Senin hayalinin hayatımı doldurduğunu anlatamadım. Varolduğun için, Tanrı’ya şükran duyduğumu… İçimde sevgin bitseydi, ben de toplanıp bu dünyadan gidecektim. Bu kalp duracaktı o zaman. Bu kalp attığı sürece, yaşadığım sürece sana teşekkür etmeleri gerektiğini anlatamadım.

Seni beklerken, çok ağlamadım. Gürültü edip komşuları rahatsız etmedim. Hep sessizdim. Hala sessizim. Hala geleceğin günü bekliyorum. Hala anlamamış olmana şaşıyorum. Bilseydin diyorum, bilseydin… Bilmediğin için, bilmediğin için…

Gülşen Uslu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder